.:SELAMAT DATANG KE BLOG DUA KAPTEN KAMI:.

Monday 21 May 2012


Ini dumbell.
 Dumbbell


Assalamualaikum dan apa khabar semua. Saya ejul. Kali ini saya pula yang menulis di blog nebula kuda yang menarik ini.

Sedang bersenam menggunakan Dumbbell
Baiklah.  Setiap anggota tubuh badan mempunyai peranannya. Terus kepada tangan saya ingin fokuskan pada lengan untuk artikel kali ini. Setipa manusia dikurniakan sepasang tangan. Dalam kes-kes tertentu, ada yang memiliki lebih dari sepasang tangan. Namun ada pula yang kurang, akibat dari kemalangan, penyakit dan memang dilahirkan kekurangan. 

Banyak kegunaan tangan ini pada manusia dan haiwan. Dengan tangan kita dapat melakukan pelbagai jenis kerja. Kita dapat memegang, menyentuh, berpaut, menangkap sesuatu, mempertahankan diri, menampung diri untuk bangun dan banyak sangat fungsi tangan ini.
Tangan juga perlukan senaman untuk menambahkan lagi kekuatan otot padanya. Tangan pada pemerhatian saya ialah dari bahu, lengan sampailah ke jari tangan. 
otot-otot jelas kelihatan.


Antara senaman yang boleh dilakukan untuk menguatkan tangan ialah dengan menggunakan alatan senaman seperti Dumbell. Mungkin sahabat saya asip boleh manambah lagi pada artikel yang akan datang mengenai senaman tangan ini. Saya hanya fokus pada penggunaan Dumbell sahaja.
Antara teknik senaman menggunakan dumbbell


 Banyak teknik untuk senaman lengan ni. Pembaca blog nebula kuda boleh cari di google. Asip sahabat saya mahu tambah apa-apa? silah ya. huhuhuhu
Hulk ni mana ada bersenam. Dia kena bahan kimia sahaja!
Hulk ni mana ada bersenam. Dia hanya kena bahan kimia sahaja. Kecoh!


1 comment: